#include<graphics.h>
#include <stdio.h>
int x, y;
void Inicia( )
{
char Tecla=' ';
int Dir = 0, N=50;
x = getmaxx( ) /2;
y = getmaxy( ) /2;
printf("OK");
while ( N != 0 )
{
//cleardevice();
fillellipse(x, y, 5, 5);
//Tecla=getchar(); Tecla=getchar(); Tecla=getchar();
Dir = rand( ) % 5;
Tecla = Dir + 64;
printf("T=%d\tX=%d\tY=%d\n",Tecla,x,y);
if (Tecla == 65) { y=y-10; if ( !y ) y=0; } // arriba
if (Tecla == 66) { y=y+10; if ( y>getmaxy( ) ) y=getmaxy( ); } // abajo
if (Tecla == 67) { x=x+10; if ( x>getmaxx( ) ) x=getmaxx( ); } // derecha
if (Tecla == 68) { x=x-10; if ( !x ) x=0; } // izquierda
delay(100);
N--;
}
}
// int initwindow(int width, int height, const char* title="Windows BGI", int left=0, int top=0, bool dbflag=false, closeflag=true);
int main()
{
int gd = DETECT,gm;
initgraph(&gd,&gm,NULL);
Inicia( );
closegraph();
}